miercuri, 12 august 2009

PAPANASI


Aceste gogosele cu branza sunt absolut delicioase. Le stim din copilarie pentru ca le facea si bunica insa nici vorba sa ne saturam de ele. Eu am folosit asa:
  • branza proaspata de vaci, cam 400 grame
  • 1 ou
  • faina nu stiu exact cat dar cred ca au fost cam 300-350 grame
  • zahar -100 grame
  • esenta de vanilie
  • ulei pentru prajit
  • 1 lingurita bicarbonat
  • putina sare
Nu stiu daca am nimerit exact cantitatile pentru ca am facut de atatea ori reteta asta incat acum pun totul " din ochi".
Pe langa astea ne mai trebuie si ceva gem sau dulceata de care ne place si bineinteles nelipsita inghetata pentru ca e vara. Pentru cei care au o dieta stricta si care numara caloriile ( recunosc ca si eu trag cu ochiul si la nr de calorii cand ma duc la cumparaturi) vreau sa va spun ca sunt foarte incantata de inghetata Big Milk de la Algida pentru ca are mult mai putine calorii decat celelalte de pe piata si are foarte mult lapte in compozitie. Acum stim cu totii ca nici una nu e mai buna decat cea pe care o facem cu manutele noastre insa timpul bata-l vina..... Hai gata cu reclamele si sa ne punem la treaba.
Amesteam branza cu zaharul, faina , esenta de vanilie, oul , sarea si bicarbonatul activat cu putin suc de lamaie, adica toate ingredientele, mai putin uleiul, si formam un aluat ce nu trebuie sa fie moale.
Acum, eu am observat ca daca faina nu e suficienta papanasii vor fi mai moi si posibil sa se desfaca in tigaie si cu siguranta absorb foarte mult ulei. Daca vedeti ca se intampla lucrul acesta mai adaugati putina faina.
Se formeaza apoi niste bile din aluat, aproximativ egale si cu degetele le facem o gaura in mijloc.
Ai mei ai crescut la prajit si gaura nu se mai observa, dar asta sa fie paguba.....
incalzim bine uleiul in tigaie, daca nu e bine incins uleiul papanasii au tendinta de a se lipi pe tigaiedesi aceasta estede buna calitate, si prajim gogoselele pana capata o culoare frumoasa.
Le scoatem apoi pe un servetel absorbant, punem cateva linguri de dulceata
si cateva de inghetata si ne delectam cu aceasta bunatate cu gandul bineinteles la numarul de abdomene pe care trebuie sa le facem dupa. POFTA BUNA.

2 comentarii:

Sorin spunea...

pare delicioasa reteta, interesanta !

Oana spunea...

sunt foarte, foarte buni, trebuie sa-i incerci!

 

Oana's kitchen © 2009. Template Design By: SkinCorner