marți, 25 august 2009

GALUSTE CU PRUNE!



O reteta foarte cunoscuta, de toamna, pe care ne-o amintim din copilarie. Eu am gasit-o la Amalia si am facut-o aproape la fel, am adaugat in plus niste esenta de vanilie. Foarte bune au iesit, multumesc Amalia. Ne trebuie asa:
  • 150 ml apa
  • 250 grame margarina
  • 250 grame gris
  • esenta de vanilie
  • prune
  • 3 oua
  • 4 linguri faina
  • zahar
  • scortisoara
  • pesmet
  • 30 grame unt
Apa se puna la fiert impreuna cu margarina.
Atunci cand margarina este topita adaugam grisul insa nu tot odata, ci putin cate putin pana cand aluatul se desprinde de marginile oalei.
Lasam aluatul sa se raceasca si apoi adaugam 3 oua, 4 linguri faina si esenta de vanilie.
Amestecam bine aluatul iar apoi spalam prunele, le curatam de samburi si le taiem in doua.
Amestecam putin zahar cu scortisoara si apoi formam galustele si punem zaharul in loc de sambure.
Galustele le punem apoi la fiert in apa clocotita pentru 15 minute.
In timp ce fierb galustele pregatim pesmetul.
Il punem putin la prajit intr-o tigaie in care am topit untul. Cand este rumenit frumos il amestecam cu zahar si cu scortisoara.
Galustele au fiert si le scoatem pe o farfurie.
Cat sunt inca calde le dam prin pesmetul cu zahar si gata.
Sunt foarte bune si calde si reci.
POFTA BUNA!

8 comentarii:

dana spunea...

Ce bine arata!!..de gust nici nu mai vorbesc,..:)..o s-o incerc si eu..eu faceam galuste cu prune..cu cartofi fierti,..reteta bunicii...:D..dar asta pare mult mai faina...

Ducesa spunea...

Ce fain ti-au iesit! imi plac galustele astea de cand aveam 4 ani...facea bunica mea, offf!
ti-au luat mult timp ca sa le pregatesti? ca vreau sa fac si eu.

Oana spunea...

cred ca aluatul cu cartofi iti ia mult mai mult timp, asta e mai usurel si nu dureaza mult, cam 30 min ....cred.

Ducesa spunea...

Mersi Oana, te pup!

Momo spunea...

perfecte ti-au iesit!le pot papa si din poza?

Talita spunea...

These have a really good looking!! I'd love to try them!

Carmen spunea...

Wow,ce bine arata!
Merita un premiu,care te asteapta la mine!
XOXO

oana-maria cuisine spunea...

Super reteta!!o sa incerc si eu!

 

Oana's kitchen © 2009. Template Design By: SkinCorner