duminică, 16 august 2009

MINI TARTE CU FRUCTE (PERE)





Un desert foarte potrivit pentru weekend sau pentru o seara cu fetele cand vreti sa va impresionati prietenele cu talentul vostru culinar.
Pentru aluatul de tarte ne trebuie:
  • 100 grame unt
  • 150 grame faina
  • 50 grame zahar
  • esenta vanilie
  • 1 ou
Pentru crema eu am folosit varianta simpla, adica budinca de vanilie din comert insa puteti incerca o crema de tarta. Ne trebuie:
  • praf budinca
  • 500 ml lapte
  • 3 linguri zahar
Si bineinteles ca avem nevoie de fructe, si aici puteti folosi orice fel de fruct, eu aveam pere in casa si am facut aceste minunate tarte cu pere.
Pentru a cosmetiza putin tartele am pus la final peste pere, jeleu rosu, tot din comert.....se prepara simplu din praful de jeleu, compot fructe si ceva zahar.
Cam astea sunt ingredientele, poate parea complicat insa atunci cand va apucati de treaba o sa vedeti ca nu e asa greu.
Incepem asadar cu aluatul pentru tarta, si pentru asta amestecam la robot untul, faina oul si esenta de vanilie doar pentru cateva secunde, doar cat sa se amestecece ingredientele. Aici trebuie sa va spun ca untul trebuie sa fie cat mai rece si oul la fel. Bun, acum ca aluatul este gata il punem la frigider pentru cateva ore, stiu e mult dar in final merita. Daca vreti puteti face si o cantitate mai mare de aluat si o puteti pastra fara probleme in congelator pana la 1 luna, pentru ca sigur o sa aveti pofta de tarte in acest timp. Aluatul este bine sa-l decongelam in frigider, il scoatem seara si pana a doua zi e numai bun de folosit.
Dupa ce aluatul s-a odihnit bine in frigider e timpul pentru a coace tartele. Formam tartele, le punem in formele speciale ce au fost unse cu unt, facem cateva gauri in aluat si le dam la cuptorul incins pentru 15 min si gata.
Cat timp tartele sunt la cuptor facem budinca de vanilie urmand instructiunile de pe ambalaj.
Scoatem tartele din forme si le lasam sa se raceasca putin timp in care se va racori si budinca, apoi umplem fiecare tarta cu budinca de vanilie.

Urmatorul pas este adugarea fructelor. Pentru ca eu am folosit pere, a trebuit sa le stropesc cu cateva picaturi de suc de lamaie pentru a nu se oxida.

Aranjam fructele peste crema si cu o pensula adaugam putin jeleu pe deasupra lor. Jeleul eu l-am facut cu compot de visine pentru ca mi se pare mai aromat asa insa puteti folosi fara probleme apa.
In sfarsit am ajuns la final, e o reteta lunga si dureaza ceva timp insa merita cu siguranta efortul.

0 comentarii:

 

Oana's kitchen © 2009. Template Design By: SkinCorner